Drukwerk laten maken voor je onderneming of product?
Je wilt een consequente uitstraling met je onderneming of product en je hebt een brochure of stand of een verpakking nodig. Kleuren, letters en het logo zijn bekend maar hoe vertaal je dat naar een uiting?
Studio Broodnodig helpt je hiermee.
Kijk hieronder naar voorbeelden en waar je op moet letten bij drukwerk.
Waar moet je op letten bij drukwerk?
Je huisstijl goed doorvertaald
Je hebt een logo, visitekaartje en een website maar nu moet er een folder komen of een verpakking, hoe ziet dat er dan uit?
Om herkenbaar te blijven moet ‘de rode draad’ in je huisstijl duidelijk zijn. De ‘rode draad’ of je huis-stijl gaat over kleuren, letters, plaatsing, fotogebruik, beeldelementen, taal- en papiergebruik, etc. Zo wek je vertrouwen want je verhaal wordt elke keer hetzelfde verteld.
In een huisstijlmanual of handboek kan dit omschreven staan. Studio Broodnodig heeft er ook een paar gemaakt. Kijk hier.
Conventioneel of digitaal laten drukken
Er zijn verschillende manieren om je uitingen te laten drukken. Tegenwoordig wordt er veel online gedrukt maar een copyshop of een ‘echte drukker’ kan ook.
Je keuze is afhankelijk van welke kwaliteit je wil, hoe snel je je drukwerk nodig hebt en welk budget er is.
Bij een copyshop in de buurt kun je vaak heel snel geholpen worden, en kun je extra service krijgen door het persoonlijke contact.
Online drukken gaat makkelijk vanuit je bureaustoel maar je moet wel even weten hoe je iets moet aanleveren en waar het fout kan gaan met bijvoorbeeld de kleuren of afloop.
Bij de conventionele drukkers heb je ook persoonlijk contact. Ze denken graag met je mee over bijvoorbeeld papier, vouwwijze, afwerk methode, etc. Ook kun je proefdrukken laten maken om eerst alles te testen voordat het echt wordt gedrukt.
Huisstijlkleuren in verschillende uitingen
In je huisstijl heb je verschillende uitingen, van visitekaartjes tot banieren, van brochures tot je bedrijfskleding. Het lastige bij al die verschillende uitingen is dat er andere drukprocessen aan te pas komen. Hierdoor kan je huisstijlkleur er verschillend uit komen te zien.
Het materiaal (papier, stof, plastic, etc) heeft hierop invloed, maar ook het type inkt (CMYK, PMS, RAL) en op welke machines het wordt gedrukt.
Stem je huisstijlkleur goed af met de drukker of producent door een voorbeelddrukwerk te vragen of een huisstijluiting (bijvoorbeeld visitekaartje) op te sturen zodat ze een referentie hebben.
Welk drukwerk kan Studio Broodnodig voor je maken?
Wil je ook een professionele uitstraling door Studio Broodnodig laten maken? Leuk!
Neem dan contact met me op.
Je bent wat je uitstraalt